CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA
Ładowarka przegubowa JCB 457 spełnia standardy emisji EPA Tier 4 bez potrzeby stosowania filtra cząstek stałych (DPF), dzięki wydajnemu procesowi spalania, z selektywną redukcją katalityczną (SCR/Adblue), zapewniającą zgodność z obecnie wymaganymi normami spalania. Takie rozwiązanie obniża koszty eksploatacyjne maszyny i czas serwisowania, wydłużając czas pracy i możliwość uzyskania większych zysków. Nowy silnik 7.7- litrowy silnik MTU 258 KM, zmiennik momentu i skrzynia biegów zostały dobrane tak, by precyzyjnie pasowały, zarówno dla wersji ze skrzynią standardową 4 –biegową jak i 5-biegową występującą w opcji. Efektem tego są oszczędności zużycia paliwa do16% oraz wzrost wydajności o 4% w porównaniu z wcześniejszym silnikiem Cummins Stage IIIB.
- 6 cylindrów, chłodzenie cieczą
- zoptymalizowana charakterystyka mocy dla aplikacji w maszynie
- silnik dostarcza większą moc przy niższych obrotach – niższe zużycie paliwa i niższy hałas
- powyższe, w połączeniu ze sprawnością skrzyni biegów skutkuje oszczędnością zużycia
- wyjątkowe zachowanie w stanach przejściowych i wysoka skuteczność hamowania silnikiem
- duża żywotność silnika – wszechstronne testy, powyżej 100 milionów km testów osprzętu i pojazdów.
- układ chłodzenia jest wydajnym systemem jednopanelowym
- silnik spełnia wymagania przepisów Tier 4 bez konieczności stosowania systemu uzdatniania spalin – filtr DPF.
- nie ma potrzeby serwisowania systemu uzdatniania spalin, np. wymiana filtra DPF
- nie ma zagrożenia zatkania filtra DPF
- obniżone zagrożenie pożarowe
- nie ma koniczności przestoju maszyny podczas wypalnia filtra DPF
- niższe spalanie niż maszyn wyposażonych w filtr DPF.
- chłodzenie powietrza doładowującego i recyrkulacja spalin w połączeniu z katalizatorem (SCR) pozwalają spełnić wymagania T4Final.
- zespół katalizatora (SCR) jest przewidziany na cały czas eksploatacji maszyny – nie jest potrzebna aktywna regeneracja, co skraca przestoje.
- system uzdatniania spalin w jednym podzespole (redukcja hałasu w tłumiku ok 20 dBA)
- zwarta zabudowa pod maską silnika poprawiła widoczność z kabiny.
- średnie zużycie mocznika to 3% zużycia paliwa
- 40-litrowy zbiornik mocznika z wlewem w tym samym miejscu co wlew plaiwa
- w zbiorniku są czujniki poziomu i jakości mocznika
SKRZYNIA BIEGÓW
- napęd na 4 koła
- automatyczna płynna zmiana biegów
- jednostopniowy wbudowany konwerter momentu
- w standardzie wbudowana nowa funkcja ZF Powerinch (inteligentne odłączanie sprzęgła) – wyłącza sprzęgło by ograniczyć wysiłek trakcyjny podczas prac załadowczych, umożliwiając maksymalne obroty silnika przy małych prędkościach jazdy dla optymalnego sterowania części ładowarkowej maszyny.
- standardowo skrzynia 4-biegowa (4 do przodu i 3 wstecz)
- nowa opcja: skrzynia 5-biegowa z blokadą zmiennika momentu (LUC) (5 do przodu i 3 wstecz)
Opcyjna skrzynia 5-biegowa z LUC-ZF 5WG210
Nowa opcja: 5-biegowa skrzynia biegów pozwala na blokowanie zmiennika momentu na biegu 2, 3, 4 i 5. Sprawność zwiększono dzięki eliminacji strat w zmienniku momentu, a lepsze przyspieszenia i osiągi trakcyjne uzyskano dzięki mniejszym skokom między biegami, co prowadzi do wzrostu zdolności produkcyjnych.
MOSTY
Dostępne są trzy opcje mostów:
1. Standardowe otwarty dyferencjał (współczynnik blokowania 12%).
2. Mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu (współczynnik blokowania 30%).
3. Mechanizm różnicowy z automatyczna blokadą umieszczoną w przednim moście (współczynnik blokowania przedniej osi 100%).
UKŁAD HYDRAULICZNY
- Maszyna posiada dwie bardzo wydajny układ hydrauliczny zasilany przez dwie pompy o łącznym wydatku ponad 300l/min co zapewnia szybkie działanie wielu funkcji.
- Ładowarka przegubowa JCB 457 jest pierwszą maszyną, gdzie występuje nowa kabina JCB CommandPlus, jednoczęściowa maska silnika i przeciwwaga tylna nowej konstrukcji, zapewniająca: lepszą widoczność, niższe poziomy hałasu, więcej miejsca wewnątrz kabiny i poprawę środowiska pracy operatora.
- Ładowarka JCB WLS 457 wyznacza nowy trend w maszynach – nie tylko po zmianie silnika – maszyna jest pełna nowych rozwiązań, zapewnia większą wydajność, większe zyski i jest bezpieczniejsza dla użytkownika.
- Ładowarka JCB 457 jako pierwsza wykorzystuje kabinę następnej generacji, JCB CommandPlus. W nowej konstrukcji słupki zostały przesunięte na zewnątrz do takiej samej szerokości jak z tyłu kabiny, zapewniając większe wnętrze oraz widoczność przy panoramicznej szybie przedniej.
- Nowa kabina oraz nowo zaprojektowana deska rozdzielacza zapewnia dostęp do większej ilości informacji na ekranie LCD. Jest także opcja z drugim ekranem specjalnym, obok operatora, zapewniającym widok z kamery cofania i wykonywanie codziennych kontroli z wnętrza kabiny.
- Kabina typu JCB CommandPlus zapewnia ciche środowisko pracy, z wiodącym w klasie takich maszyn poziomem hałasu 68 dB(a). Ustawienie urządzeń sterowania jazdą, z przeprojektowanymi pedałami, nową regulowaną kolumną kierownicy i ergonomicznym joystickiem lub dźwigniami sterowania hydrauliki, montowanymi w siedzeniu zapewnia wyjątkowy komfort operatora podczas wykonywania codziennych prac.
RAMIĘ ŁADOWARKOWE
- Do wyboru 1 lub dwa dodatkowe obwody hydrauliczne
- Dźwignie sterowania ładowarki z funkcjami: ruch swobodny, wyrzucanie („kick out”), powrót do kopania mogą być wyłączone przez operatora z kabiny
- 4 opcje ramion ładowarki: ZX, ZX SHL, HT i HT SHL
- Zwiększone bezpieczeństwo dzięki blokadzie szybkozłącza włączanej elektrycznie w kabinie, blokada ręczna nie występuje.
- Występują opcje szybkozłączy do wszystkich wersji ramion ładowarki. Są to standardowe rozwiązania w tego typu maszynach (QH jest wspólny dla maszyn JCB 411 – JCB 457)