tel. +48 668 881 958
abcrol@abcrol.pl

FASTRAC JCB SERIA 3000

Wersja do wydruku

SILNIK

Silnik AGCO sisu power 7.4-litra Turbo, intercooler, TIER4 o mocy 195KM (145kW) i 230KM (172kW) (moc znamionowa 190KM (142kW) i 220KM (164kW) przy 2100obr/min) z Systemem elektronicznie precyzyjnego sterowania wtryskiem paliwa Common Rail oraz układem selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction), który podaje roztwór AdBlue do układu wydechowego co poprawia wydajność i efektywność pracy przy jednoczesnym zmniejszeniu do 10% zużycia paliwa redukując emisję tlenków azotu NOx i innych spalin co wpływa na zwiększenie mocy i osiągów ciągnika. Silnik Silniki SISU oferują większą moc i większy moment obrotowy przy niższych obrotach silnika co skutkuje niższym zużyciem paliwa (ok. 10%) i niższym poziomem hałasu i pozwalają osiągnąć przy 1500obr/min maksymalny moment obrotowy wynoszący 960 i 1015 Nm. Nowej generacji pierścienie tłokowe redukują o 30 % zużycie oleju zaś żywotność silnika przewiduje się na ponad 32000 mth pracy. Dla zwiększenia mocy opracowano system Power Boost chwilowego zwiększenia mocy w transporcie ( np. podczas podjazdu pod wzniesienie z ładunkiem) który pozwala na uzyskanie 220KM (164kW) w modelu 3200 i 260KM (194kW) w 3230. Samoodpowietrzająca się elektroniczna pompa paliwowa pozwala zminimalizować czas przestojów. System zarządzania i diagnostyki silnika EMS stale monitoruje skuteczność działania wszelkich funkcji, pozwala więc operatorowi jak i serwisantowi na natychmiastową identyfikację występującego problemu, co ogranicza czas przestoju do minimum. Elektroniczny układ kontroli, sterowania i diagnostyki silnika EMS (Electronic Monitoring System) stale monitoruje skuteczność działania wszelkich funkcji, pozwala więc operatorowi jak i serwisantowi na natychmiastową identyfikację występującego problemu, co ogranicza czas przestoju do minimum. Skutkuje to utrzymaniem dużej żywotności silnika co sprawia iż po pierwszych 100 godzinach pracy olej silnikowy i filtry poszczególnych układów wymaga wymiany nawet co 500 godzin, olej przekładniowy i transmisyjny wraz z filtrami co 1000 godzin zaś olej hydrauliczny z filtrem nawet co 2000 godzin. Wpływa to znacząco na koszty eksploatacji maszyny. Podnoszona w kierunku kabiny pokrywa silnika pozwalają na swobodny dostęp do niego dla dokonania codziennej obsługi. Chłodnica może być odchylana do góry i na zewnątrz, co umożliwia skuteczne jej czyszczenie i ułatwia również jej konserwację.

PRZEKAZANIE NAPĘDU I STEROWANIA

Zaprojektowany i wyprodukowany przez JCB układ napędowy P-TRONIC zastosowany w serii 3000 Xtra i 7000 to skrzynia Powershift 24 przełożenia do przodu i 9 do tyłu (4 biegi z 6 podbiegami), która zapewnia optymalną prędkość jazdy do każdych zastosowań, optymalne zużycie paliwa we wszystkich zastosowaniach oraz wysoką prędkość przemieszczania się przy niższych obrotach silnika do 65, 70 lub 80 km/h. Skrzynia biegów posiada trzy tryby przekazania napędu wybierane na ekranie dotykowym: automat szosowy Drive, automat polowy Autoshift i ręczna zestopniowana zmiana biegów joystickiem Powershift (6 biegów w 4 zakresach A/B/C/D lub 4 biegi A/B/C/D z 6 podbiegami). Zmiana kierunku oraz ruszanie i zatrzymywanie nie wymaga włączania sprzęgła. Technologia komunikacji między silnikiem i skrzynią biegów CAN-BUS zapewnienia sprawne i szybkie przesunięcia w górę lub w dół pomiędzy zakresami i biegami pod obciążeniem, bez korzystania z pedału sprzęgła zarówno w automatycznych trybach jak i w ręcznej zmianie biegów. Zmniejsza to tarcia i poślizgi, zwiększając efektywność pracy. Tryb Drive poza automatyczną zmianą biegów, posiada opcję tempomatu ustawienia stałej prędkości jazdy i może być używany do poruszania się samym ciągnikiem jak i ciągnięcia ładunku. Dodatkowo funkcja eco road zmniejsza automatycznie obroty silnika podczas jazdy z pełną prędkością na ostatnich biegach zmniejszając zużycie paliwa, zaś funkcja power boost zwiększa moc ciągnika podczas podjeżdzania pod wzniesienia. Tryb Autoshift posiada opcje ustawienia zakresu minimalnych i maksymalnych obrotów przy których nastąpi automatyczna zmiana biegu oraz minimalnego i maksymalnego biegu pracy co umożliwia zaprogramowanie najbardziej ekonomicznych i wydajnych parametrów podczas pracy w polu. Tryb Powershift pozwala na ręczny wybór biegów i zakresów stosownie do sytuacji np. podczas podpinania narzędzi, przyczep, ruszania z ciężkim ładunkiem lub podczas pracy w polu. Wygodę i łatwość sterowania zapewnia funkcja autoclutch- automatyczne wysprzęglanie czyli zatrzymywanie się przy użyciu hamulca.

PROGRAMOWANIE I ZARZĄDZANIE JAZDA NA UWROCIACH

Kolorowy ekran dotykowy służący do pełnej obsługi komputera głównego- regulacji i ustawień, a także do wyboru trybu jazdy, wyświetla wyraźne i łatwe do zrozumienia ikony oraz posiada liczne możliwości programowania automatycznych i powiązanych ustawień. Dla ochrony mechanizmów system pozwala na ustawienie prędkości w km/h, procentowego kąta skrętu lub procentowego kąta uniesienia podnośnika narzędzi w celu automatycznego rozłączenia napędu na 4 koła i blokady mechanizmu różnicowego czy WOM. Dźwignia sterowania jazdą posiada również możliwość programowania na niej i sterowania funkcjami z panelu bocznego co znacznie ułatwia pracę i redukuje wysiłek operatora w przypadku jednej czy dwóch funkcji. Dźwignia sterowania jazdą daje możliwość także precyzyjnego sterowania na uwrociach wieloma funkcjami powiązanymi jednocześnie lub z opóźnieniem czasowym czy dystansowym poszczególnych funkcji względem siebie po naciśnięciu jednego tylko guzika na dźwigni (np. włączanie się napędu na 4 koła, blokady mechanizmu różnicowego, WOM, w połączeniu z funkcjami hydrauliki zewnętrznej tj. rozszerzanie pługa, przerzucanie znaczników itp. w momencie opuszczania tylnego lub przedniego podnośnika narzędzi-TUZ. Analogicznie następuje wyłączanie się napędu na 4 koła, blokady mechanizmu różnicowego czy WOM na uwrociu w połączeniu z funkcjami hydrauliki zewnętrznej np. zwężanie i obracane pługa po uniesieniu narzędzia w końcowym cyklu wykonywania wszystkich funkcji. Wykonywanie wielu funkcji jednocześnie po naciśnięciu jednego tylko guzika można połączyć z tempomatem stałych obrotów czyli zaprogramowanymi obrotami pracy do pracy i zawracania, które automatycznie włączają się na uwrociu tj. spadek obrotów po uniesieniu narzędzia tak aby można było spokojnie dokonać nawrotu i wzrost obrotów po opuszczeniu narzędzia tak aby silnik uzyskał wymaganą moc i obroty potrzebne w danej pracy.

ZAWIESZENIE, RAMA I PODWOZIE

Doskonałe rozłożenie masy wraz z w pełni zamortyzowanym system zawieszenia na obie osie gwarantuje lepszy docisk do podłoża, płynną bezpieczną jazdę, eliminuje o ponad 36% wibracje zwiększa właściwości trakcyjne, wydajność, przyczepność, zwrotność. Możliwość dodatkowego obciążenia, które może wynosić z przodu 850kg lub 1500kg i z tyłu 1000kg lub 1640kg dodatkowo wraz z szerokimi oponami przód 540/65 R30 tył 600/65R28 lub 600/65 R30, zwiększa przyczepność i zapewnia stabilniejszą pracę maszyny. Umożliwia to w rezultacie uzyskanie większej prędkości roboczej w polu skracając czas pracy o 20% podczas opryskiwania, nawożenia czy pracy z ciężkim sprzętem na tej samej powierzchni w porównaniu do konkurentów. Tego typu zawieszenie generujące o 36% mniej drgań, zmniejszające poślizgi kół o ponad 15%, zmniejszając nacisk na glebę o ponad 13%, wpływające na duży komfort i bezpieczeństwo pracy w połączeniu z oszczędnym silnikiem daje w rezultacie do 30% mniejsze zużycie paliwa przekładając się na realną większą wydajność i efektywność. Hydro-pneumatyczne, samo-poziomujące zawieszenie tylnej osi utrzymuje ramę w poziomie, umożliwia sprawniejszy montaż narzędzi oraz stałe utrzymanie wysokości pracy. Gdy na tylny pomost trafia dodatkowy ładunek, rama opuszcza się względem tylnej osi. Zawory korygujące wysokość jazdy doprowadzają olej do układu amortyzacji, który zwiększa ciśnienie w cylindrach hydraulicznych. Przywraca to poprzednią wysokość jazdy, a zwiększone ciśnienie akumulatorów gazowych zwiększa sztywność zawieszenia aby dostosować je do większego ładunku na pomoście. W przypadku gdy ładunek jest zdejmowany z pomostu, zawory korygujące wysokość jazdy otwierają odpływ oleju z układu amortyzacji do zbiornika, a obniżone ciśnienie pozwala na ponowny powrót zawieszenia do odpowiedniej wysokości jazdy. Zawieszenie działa podobnie w przypadku obciążenia tyłu ciągnika poprzez zawieszenie narzędzi roboczych. Działanie zawieszenia w połączeniu z systemem dynamicznego mocowania osi i dodatkowej amortyzacji zawieszenia narzędzi, sprawia że zawieszone narzędzia pozostają stabilne przy jednoczesnym odizolowaniu ich i operatora od wstrząsów i szarpnięć zwiększając komfort i bezpieczeństwo pracy zwłaszcza na nierównościach i pochyłościach oraz podczas przejazdu z zawieszonymi narzędziami przy większych prędkościach. Przednie zawieszenie tj. masywna sprężyna i amortyzator teleskopowy zapewnia większy ruch osi przy małym obciążeniu lecz staje się sztywny w miarę wzrostu obciążenia przedniego. Cała rama z przodu i z tyłu podobnie jak sprężyny przednie posiada poduszki gumowe będące ogranicznikiem docisku ramy do mostów. Cała rama połączona jest z osiami za pomocą układu amortyzacji jak również rozbudowaną siecią wielu masywnych drążków i stabilizatorów zawieszenia. Kabina jak i pozostałe elementy ciągnika ulegają mniejszym wibracjom w porównaniu do konwencjonalnego zawieszenia kabiny i ciągnika ze względu na w pełni niezależny system zawieszenia Fastraca tłumiący największe drgania. Całkowicie spawana rama zaprojektowana do znoszenia dużych naprężeń, jest idealnie dostosowana do dźwigania narzędzi instalowanych na przednim i tylnym układzie zawieszenia narzędzi. Ta rama została także zaprojektowana by możliwy był montaż różnych opcji poszerzonych oraz różnych narzędzi i urządzeń dzięki czemu Fastrac jest doskonałym uniwersalnym nośnikiem narzędzi wykorzystywanym w wielu gałęziach gospodarki.

KABINA

Obszerna wszechstronna kabina posiada dwa pełnowymiarowe siedzenia dla kierowcy oraz pasażera z pasami bezpieczeństwa. Siedzenie operatora z amortyzacją pneumatyczną i wszelkimi regulacjami (masy operatora, kąta i długości siedziska, obrót fotela, wysokości siedzenia, regulacja lędźwi, amortyzacji wzdłużnej i poprzecznej) z podłokietnikiem podwyższa komfort zapewnia wygodę i doskonałą ergonomię sterowania. Kabina jest w znacznej części przeszklona i według badań większa od konkurentów, co zapewnia doskonałą widoczność dookoła maszyny, lepszą obsługę i łatwość kierowania maszyną. Brak drzwi od strony tłumika zapewnia większe wyciszenie wewnątrz. Opcjonalny układ podgrzewania szyb i lusterek oraz dodatkowego oświetlenia zewnętrznego zapewnia doskonałą widoczność nawet w złych warunkach pogodowych. W pełni automatyczna klimatyzacja zapewnia optymalną temperaturę dla operatora i umożliwia jej regulację. Duża ilość nawiewów w różnych kierunkach szybko nagrzewa lub chłodzi kabinę zwiększając wygodę i wydajną pracę operatora nawet w ciągu wielu godzin pracy.

HYDRAULIKA

Układ hydrauliczny to niezależny zbiornik oleju z pompą hydrauliczną o znamionowym przepływie do 126 l/min, posiada 4 tylne sekcje zewnętrzne elektronicznie sterowane o max. przepływie do l/min pozwala dostosować przepływ i czas zwiększonego przepływu do odpowiednich potrzeb (np. zwiększony przepływ tylko przez kilkanaście sekund na czas obrotu pługa ) oszczędzając zużycie paliwa gdy pompa hydrauliczna powraca automatycznie do pracy na minimalnym wydatku lub pozwala na ciągły określony przepływ (np. do napędu silników hydrostatycznych agregatu). Układ hydrauliczny dodatkowo umożliwia zastosowanie szeregu ustawień automatycznej pracy zarówno przedniego i tylnego układu hydraulicznego w powiązaniu z innymi urządzeniami.

HAMULCE

Potężne hamulce tarczowe 4 kół zgodne z wymogami UE dla samochodów ciężarowych dobrze oddają ciepło zaś z układem ABS w opcji zapewniają niezwykłą skuteczność i bezpieczeństwo podczas hamowania na suchej i mokrej nawierzchni jak i z ciągniętym ładunkiem, który może homolgacyjnie wynosić do 33 ton całkowitego uciągu ( masa przyczepy i ładunku). Układ hamulcowy działa niezależnie na przednia i tylną oś.Ciągniki posiadają oprócz jedno i dwuobwodowej pneumatycznej instalacji w przypadku wyposażenia w ABS gniazdo przyłączeniowe dla układu hamulcowego ABS przyczepy, który może działać niezależnie względem ciągnika na wypadek usterki połączenia zestawu. Nowy system trakcyjny Activ traction zwiększa przyczepność podczas pracy na grząskiej nawierchni jak i podczas jazdy po drogach zmniejszając jeszcze bardziej poślizgi kół a tym samym zużycie opon i paliwa.

TUZ - UKŁAD ZACZEPIENIA, NARZĘDZI I PRZYCZEPY

  • tylny udźwig 3200 -7000kg , 3230- 8000kg oraz przedni w opcji udźwig 3500kg, EHR sterowanie elektrohydrauliczne.
  • tylny regulowany zaczep główny Rockinger sworzeń 38mm do transportu przyczep
  • tylny regulowany zaczep główny Rockinger sworzeń 49mm do transportu przyczep
  • dolny opuszczany zaczep typu hak 45mm oraz dolny zaczep polowy
  • przedni zaczep ze sworzniem na ramie maszyny i obciążniku
  • tylny dolny zaczep kulowy Rockinger kula 80mm do transportu przyczep
  • tylny dolny zaczep Sauermann typu piton sworzeń 49 mm do transportu przyczep

WOM - WAŁEK ODBIORU MOCY

  • przedni i tylny pracuje zawsze z tą samą prędkością lub niezależnie 540 obr/min przy 1570 obrotach silnika zaś 1000 obr/min przy 1997 obrotach silnika
  • obracane końcówki 6 i 21 rowków na 1 i 3/8’’
  • moc wyjściowa 3200 – 168 KM (125.3kW) i 3230 – 190 KM (141.7kW)

 

Model: 
FASTRAC JCB SERIA 3000
Pliki do pobrania: